Selasa, 23 September 2014

PERARAKAN SAMBUTAN MAULIDUR RASUL 1435H / 2014M KEMAS PARLIMEN BERUAS


BERUAS - 14 Januari 2014 telah diadakan Perarakan Sambutan Maulidur Rasul KEMAS Parlimen Beruas bermula di TBK Beruas dan di sepanjang  perkarangan jalan Pekan Beruas. Program yang bertemakan “Wasatiyyah Tonggak Kesatuan Ummah” ini dimulakan dengan dengan ucapan aluan dari En. Ahmad Sukri bin Ismail, Penyelia Kanan KEMAS Parlimen Beruas. Turut hadir adalah kepimpinan kampung yang berada di kawasan Beruas. Penglibatan Kanak-kanak Tabika KEMAS Parlimen Beruas sebanyak 100 orang dan penglibatan beberapa agensi kerajaan yang lain.






Tujuan perarakan ini adalah sebagai satu pendekatan sempena memperingati  junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W dengan sifat terpuji. Tema “Wasatiyyah Tonggak Kesatuan Ummah” ini membawa maksud bersederhana dalam pelbagai aspek mengikut akhlak dan sunnah Rasulullah S.A.W di dalam kehidupan seharian perlu dipupuk. Tanpa sifat mahmudah ini, maka manusia akan leka dan bersifat bangga diri. Kanak-kanak juga akan diberi pendedahan awal berkenaan sirah Rasulullah S.A.W dan membentuk keperibadian yang baik kepada mereka.




Program Sambutan Maulidur Rasul ini dijadikan acara tahunan agar dapat mendidik anak-anak dan masyarakat mencintai Rasulullah dari segi segi akhlak dan sosial. Di samping itu, program ini dapat merapatkan hubungan silaturrahim sesama umat Islam.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan